Jemy oczami, czyli kilka słów o wykorzystaniu barw w gastronomii

Dobre jedzenie to tylko jeden z elementów, który zachęci ludzi do odwiedzin w restauracji. Warto zadbać też o przyjemne wnętrze lokalu. Oprócz wygodnego miejsca istotną rolę odgrywają także barwy. Dowiedz się, jak kolory w gastronomii wpływają na decyzje klientów i wykorzystaj tę wiedzę w swojej działalności, aby przyciągać więcej klientów.

Psychologia kolorów

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Pewne decyzje podejmujemy podświadomie. Jedne kolory działają na nas relaksująco, inne wręcz przeciwnie, pobudzają i mobilizują do podjęcia aktywności. Wiele badań potwierdza, że kolory wpływają na apetyt klienta.
Należy przeanalizować, kto będzie naszym klientem oraz w jakiej lokalizacji znajdzie się nasz lokal. Czy klient wpadnie na szybki lunch czy dłuższe posiedzenie z przyjaciółmi.

Dobór barw

Zielony wycisza i uspokaja, zatem dobrze sprawdzi się w miejscu, do którego przychodzimy ze znajomymi coś przekąsić, spędzić razem czas.
Czerwień pobudza apetyt, przez co ludzie są skłonni więcej zjeść.
Optymistyczny żółty dobrze sprawdzi się w małej, ciasnej kawiarni, która jest słabo doświetlona.
Brąz daje nam poczucie ciepła, we wnętrzu tworzy się przytulny klimat. Jednocześnie też pasują do niego inne kolory. Z kolei złoty kojarzy się z przepychem. Jeśli nasze wnętrze jest ciemne, możemy złotym kolorem nieco je rozświetlić. Kolor pomarańczowy jest szczególnie polecany do wnętrz restauracji, ponieważ pobudza apetyt, ale lepiej nie używać go w nadmiarze.

Kolory stonowane czy intensywne?

Kolory bardziej stonowane na pewno nie będą gryzły w oczy. łatwiej też będzie nam dobrać dodatki. W przypadku zastosowania barw intensywnych, dobrym pomysłem będzie połączeni ich z bielą czy szarością, czyli neutralnymi kolorami.
Z kolei elementy wyposażenia wnętrza czyli meble, zasłony i obrusy jak najbardziej mogą być w intensywnych kolorach, wtedy gdy ściany pomalujemy na jasne kolory. Wtedy nasz klient nie będzie czuł się przytłoczony eksplozją kolorów.

To wszystko oczywiście wskazówki. Efekt wizualny nie zadziała, jeśli potrawy będą mdłe, a obsługa niemiła. Warto jednak już na początku dobrze przemyśleć, jak będzie wyglądać nasz lokal.

 

Author: kuchenny-swiat.pl