Zamawianie jedzenia w ostatnich latach stało się niezwykle popularne. Warto zauważyć, że było tak jeszcze zanim świat ogarnęła pandemia koronawirusa. Przed pojawieniem się COVID-19 dostawa i jedzenie na wynos były więc mocno szybko rozwijającym się segmentem rynku, ale teraz obserwujemy jak bardzo to wszystko nabrało tempa. Nawet gdyby nie było globalnej pandemii, która nagle zmusiłaby restauracje do oferowania opcji dostawy, udział w rynku dostaw i na wynos wzrósłby. Jednak nieubłaganie COVID tylko się do tego przyczynił. Świat wraz z branżą gastronomiczną adaptuje się do nowych warunków i oczekiwań klientów w sposób niemal natychmiastowy.
Jak zwiększyć widoczność swojej restauracji?
Aktualnie tylko dzięki usługom dań na wynos wiele lokali gastronomicznych może w ogóle prowadzić dalej swój interes. Dla restauratorów zamknięcie całej gastronomii w kraju było bardzo mocnym ciosem. Teraz wszelkie restauracje biją się o to jak zwiększyć widoczność swojej marki wśród klientów, a co za tym idzie również zwiększyć obroty sprzedaży.
Jedną z głównych działań jakie należy podjąć to jeszcze większe reklamowanie się ogólne w Internecie, ale też dodatkowo rozreklamowanie opcji odbioru dań na wynos lub z dowozem. Przygotowanie wszystkiego pod zaoferowanie klientom możliwości dostawy jedzenia do domu nie jest łatwe. Wiedzą to zarówno ci którym się to już udało i mają to za sobą, ale i ci którzy ciągle próbują przebrnąć przez tę skomplikowaną procedurę przekształcania dotychczasowego funkcjonowania swojej firmy. Posiadanie usług na wynos i dostawy w restauracji i lokalach pokrewnych jest aktualnie koniecznością. Na wygranej pozycji były te miejsca, które jeszcze przed zamknięciem gastronomii w Polsce oferowały posiłki na wynos lub z dowozem do domu.
Czy łatwiej restauratorom dotrzeć do klientów?
Niewielkim ułatwieniem jest to, że aktualnie klienci sami poszukują na Internecie i dedykowanych temu platformach lokali, które udostępniają te opcje. Zdecydowanie częściej robią to niż zanim pojawiła się pandemia, więc teoretycznie powinno być łatwiej dotrzeć restauratorom do klienteli. Jednak klienci są też coraz bardziej wybredni i niełatwo im znaleźć według ich gustu dobre jedzenie na wynos. Zastanówmy się, dlaczego tak wiele restauracji nadal nie jest entuzjastycznie nastawionych do tego typu usług? Dzieje się tak ponieważ bardzo często wiąże się to z dużymi kosztami i niekiedy utrudnia prowadzenie samego lokalu.
Jednak przedsiębiorcy cateringowi przekonują się z każdym miesiącem, że jeśli oferowali klientom możliwości jedzenia posiłków jedynie w samej restauracji, to w momencie takiego krachu jaki nastąpił w ostatnim czasie są oni mniej zdolni do reagowania na nagłe tak drastyczne zmiany jak te związane z wprowadzanymi obostrzeniami.
Kto najczęściej zamawia dowóz jedzenia do domu?
Najczęściej dostawa jedzenia do domu jest zamawiana przez ludzi w wieku 15-35 lat. Ale zauważa się w ostatnim czasie, że również osoby powyżej tego przedziału wiekowego coraz chętniej są skłonni zamawiać jedzenie na wynos lub z dostawą posiłku do domu. Dlatego oferowanie przez pizzerie, budki z kebabami i restauracje dostawy lub odbioru na wynos pozwala zaopatrywać coraz większy obszar tego rozwijającego się rynku. Kiedy są przekonani, że popyt na te usługi nie spadnie. Ponieważ nie są one tylko dodatkową opcją, są naprawdę potrzebne ludziom.
W jaki sposób restauratorzy przygotowują się do wejścia na rynek z dostawą jedzenia na wynos?
Na samym początku często istnieje konieczność pomyślenia o specjalnym menu dostosowanym do dostaw. Ponieważ część dań w zwykłym menu tych restauracji zawiera potrawy, których dostarczenie dowozem tak naprawdę nie jest ani łatwe, ani wygodne. Jest tak dlatego, że nie zawsze to, co jest pięknie podawane w restauracji na talerzu, będzie tak wyglądało w momencie, kiedy umieścimy to w pudełku i przetransportujemy do naszego głodnego klienta.
Dania na dowóz Szczecin
Przykładem idealnego menu dostosowanego do dowozu jest to oferowane w Ziemniak i Spółka, która jest siecią restauracji podbijającą początkowo Szczecin, ale obecnie rozwijającą się na szerszą skalę. Warto zapamiętać, że najlepsze dania na dowóz w Szczecinie oraz najbardziej humorystyczną stronę internetową mają w ziemniakispolka.pl. Reszta właścicieli lokali gastronomicznych powinna brać przykład z tego jak świetnie ta marka potrafi dostosować się do zmian na rynku cateringowym.
Najnowsze komentarze